קמפיין סמס מצויין – 5 טיפים מעשיים

סתם קמפיין כבר לא מספיק. בנו קמפיין סמס שעובד.

הדבר הבסיסי ביותר,עוד לפני שאנחנו מדברים על מערכת SMS או כל כלי הפצה אחר, הוא שיהיה לך מוצר טוב. למוצר טוב תוכל ליצור מסר טוב – ומכאן הדרך הולכת ומתפצלת. למה מתפצלת? כי בבלוג של החברה תוכל לעשות מזה סיפור. בפייסבוק אולי תעביר את המסר באמצעות תמונה – או אפילו וידאו, וכך הלאה בכל מדיום, המסר יקבל צורה שונה ושפה אחרת. כשאנחנו מוציאים קמפיין סמס, חשוב שנבין שגם לפורמט הזה יש את הכללים שלו. הכללים האלה מהווים מסגרת לאופן שבו נכון ורצוי לנסח את ההודעה.

אז מה מאפיין קמפיין סמס מצויין?

ברור

המסר שלך חייב להיות ברור, ועדיף שגם קצר. זה יכול לקחת קצת זמן לנסח הודעה קצרה שמעבירה את המסר, אבל זה שווה את זה. הודעות ארוכות משעממות את הלקוחות שלכם. זה מוריד לו את החשק לקרוא הודעות גם בעתיד, ואתם מתויגים אצלו כ"חופרים". תנו תוכן ברור וקצר, שיבינו מיד על מה מדובר – ואת שאר הפרטים השאירו למי שיבחר להתעניין.

מחובר

קמפיין סמס אינטראקטיבי– חברות רבות העוסקות בשליחת הודעות סמס מספקות שירות של "סמס אינטראקטיבי" או תיאור כלשהו לסמס מתוחכם.

למעשה, כל ההודעות שנשלחות במסרונים הן הודעות טקסט בלבד, כשבתוך הטקסט ניתן להכניס קישור לעמוד אינטראקטיבי. עמוד כזה צריך להיות  מותאם 100% לשימוש במכשירים ניידים, ומהווה המשך טבעי לסמס. למשל אם שלחנו הודעה שמגרה את הלקוח עם מבצעים שווים במיוחד על כל הנעליים ברשת. כשהוא לוחץ על הלינק הוא מצפה לראות עוד פרטים – שיביאו אותו לחנות, או אפילו לרכוש אונליין. קישור לעמוד הבית של החנות שלכם כנראה לא יעזור. הלקוח לא יתחיל לחפש את המוצר השפציפי או המבצע – ויצא מהאתר. היו פרקטיים, עזרו ללקוח לבצע את שביקשתם.

פרסונלי

פרסונליזציה הולכת כאן לשני כיוונים: ההודעה צריכה לצאת ממישהו ולא מהחברה, והיא צריכה להיות ממוענת למישהו ("שלום יוסי") ולא לכלל הלקוחות ("שלום לכם"). במחקר שעשיתי לאחרונה הוכחתי שהודעות אישיות מקבלות יחס טוב פי 2.9 מהודעות שמנוסחות מהמותג. הודעות שמנוסחות באופן אישי מתאימות לכל עסק, ומנטרלות את המימד העסקי והתועלתני שמקבלת מראש כל הודעת סמס. הנמען מרגיש שהוא מתכתב עם בן אדם, ולא עם מכונה או ארגון, וכאן מתחילה ההצלחה.

רלבנטי (מסוגמנט)

לא פחות מהתוכן עצמו, חשוב להבין מה מאפיין את הנמענים שלנו, ולפנות אליהם לפי זה. בהכנת קמפיין סמס נוכל לנסח מסר מתאים לכל פלח לקוחות – למשל נשים או גברים מסתכלים על מוצרים בצורה שונה. גברים נוטים לחפש מוצרים עם מפרט או המלצות, ונשים נוטות לאפיין מוצר לפי צבעו והתחושה שהוא מעביר. לא תמיד חייבים לרדת לרזולוציה כל כך גבוהה של מי הלקוח. אבל כדי להאים מסר מכובד ולא סתם לצאת ידי חובה, חייבים לדעת משהו על הלקוח. זה משפר פלאים את אחוזי הCTR (הקלקה או ביצוע הקריאה לפעולה).

הבנה של הלקוחות חשובה מאוד. למשל ללקוחות מבוגרים קשה יותר ופחות נגיש האינטרנט, אך מלקוחות צעירים נצפה להתנהגות שונה. דוגמה נוספת היא משלוח הודעות ללקוחות לפי הסניף שלהם. זה מאוד משעמם לקבל הודעות מרשת ארצית. אבל אם מדובר בחנות בשכונה שלי – זה כבר מרגיש אחרת.

מסודר

איך הופכים הודעה שיווקית משעממת למכרה זהב? מתחילים במבנה. בגדול מבנה של מסרון צריך לכלול 3 מרכיבים:

  • טיזר שמתאים ללקוח
  • קריאה לפעולה
  • אמצעי לביצוע הפעולה

למשל בקמפיין של חברה לשיווק באינטרנט נכתוב כך. "במיוחד למעצבי שיער – כל הסודות על שיווק באינטרנט. לקבלת המדריך בחינם הקליקו עכשיו >> http://goo.gl"
יש לנו כאן תוכן שמותאם אישי לנמענים, קריאה לפעולה, ואמצעי לביצוע – במקרה הזה לינק לעמוד נחיתה. בעמוד הנחיתה הנמען צריך למלא מינימום פרטים ולקבל את המובטח בהודעת הסמס. כך תיצרו נאמנות ועניין אצל הלקוחות.

———————–

רוצים להפעיל קמפיין סמס?

לקבלת הצעה משתלמת השאירו פרטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *